Haydi Umutla Gülümse Programı

Ana Sayfa / Haydi Umutla Gülümse Programı

Kendine Gülümse Vakfı olarak Dünya Sağlık Örgütü’nün  “Sağlıklı olmak sadece hasta olmama hali değil zihinsel, psikososyal ve bedensel iyi olmak halidir.” şeklinde tanımladığı sağlık tanımını referans alarak çocukların iyi olma halini desteklemeyi amaçlıyoruz. Bu hedefle çıktığımız yolculukta içerikler üreterek aynı zamanda bu içeriklerin sınıf ortamında uygulanabilir olması için materyal temini sağlıyoruz.

Zihinsel Gelişim Modülü

Neden?

Vakıf olarak Dünya Sağlık Örgütü’nün sağlık tanımındaki zihinsel gelişimin önemine yönelik vurguyu dikkate alarak bu konuda çalışmalar yürütmeyi önemsiyoruz. Çocukların zihinsel gelişimini desteklemek amacıyla bilimsel verilerin ışığında belirlenen kazanımları hedef alan akıl ve zekâ oyunlarını çalışmalarımızda araç olarak belirledik. Ulusal ve uluslararası literatür incelendiğinde akıl ve zekâ oyunlarının çocukların dikkat, hafıza, odaklanma, problem çözme, analiz etme, strateji geliştirme, karar verme, uzamsal algı gibi zihinsel becerilerini geliştirdiğine yönelik kanıtlar bulunur.

 

 

Nasıl?

Programa dahil olan gönüllü öğretmenlere  modül sorumlularımız tarafından  zihinsel gelişim modülü eğitici eğitimi verilir. Eğitim süreci sonunda, uygulama süreci için öğretmenlere zihinsel gelişim kitapçığı ile akıl ve zekâ kutu oyunları materyalleri teslim edilir.

Uygulama sürecinde, uygulayıcı öğretmenlerle yüz yüze ve çevrim içi ortamda belirli dönemlerde bir araya gelerek süreç hakkında fikir alışverişinde bulunuyoruz. Süreç boyunca öğrenciler ulusal müsabakalara katılımlarını sağlamak için uygulama süreci devam ettirilir.

 

 

Duygusal Farkındalık Modülü

Neden?

Çocukların duygu okuryazarlığı konusunda gelişmelerini, duyguların adlandırmayı ve anlamlarını bilmeyi, duyguları anlamlandırabilmeyi, zorlayıcı duygular ve iyi hissettiren duygular arasındaki farkı öğrenmeyi, zorlayıcı duygular ile baş etme metotlarını öğrenmeyi ve deneyimlemelerini, duygu, beden ve zihin arasında bağlantı kurmayı deneyimlemelerini hedefliyoruz.

Duygusal farkındalık modülü süresince ve sonrasında, öğrencilerin kendileri ve birbirleriyle olan duygusal etkileşimlerinin dönüştürülmesi ve bu dönüşümün okul kültürüne dahil edilmesini hedefliyoruz.

 

 

Nasıl?

Programa dahil olan gönüllü öğretmenlere,  modül sorumlularımız tarafından  duygusal farkındalık modülü eğitici eğitimi verilir. Eğitim süreci sonunda, uygulama süreci için modül kazanımlarını içeren duygusal farkındalık kitapçığı materyalleri öğretmene teslim edilir. Masal, oyun, meditasyon, nefes egzersizi, sanat terapisi gibi çalışmalardan yararlanıyoruz.

Uygulama sürecinde, uygulayıcı öğretmenlerle yüz yüze ve çevrim içi ortamda belirli dönemlerde bir araya gelerek süreç hakkında fikir alışverişinde bulunuyoruz.

 

 

Bedensel Koruma Modülü

Neden?

Bedensel koruma modülü çalışmalarıyla çocukların bedensel gelişimlerini, sağlıklı beslenme farkındalığını desteklemeyi, öz bakım alışkanlıklarının önemini fark ettirmeyi ve alışkanlık kazandırmayı, ağız ve diş sağlığına dikkat etmelerini, bedenlerinin bütünlüğünü fark etmelerini, sevmelerini ve korumalarını, fiziksel iyilik halini desteklemeyi amaçlıyoruz.

 

 

Nasıl?

Programa dahil olan gönüllü öğretmenlere, modül sorumlularımız tarafından bedensel koruma  modülü eğitici eğitimi verilir. Eğitim süreci sonunda, uygulama sürecinin ilk bölüm kazanımlarını içeren kukla videoları öğretmenlerle paylaşılır. Uygulayıcı öğretmen haftanın belirli saatlerinde öğrencilere videoları izlettirir. Video izleme sürecinden sonra tüm öğrencilere ”öz bakım çantası, boy cetveli, kişisel rutin çizelgesi” materyalleri gönderilerek öğrencilerin öz bakım alışkanlıklarını yerine getirebilmesini desteklenir. Modül sonunda, öğrencilerde öz bakım becerilerini alışkanlık haline getirmeyi hedeflediğimiz alışkanlık kitabı dağıtılır. Uygulama sahalarımızda modül kapsamında seyyar tiyatro ekibimizle öğrencilerle bir araya geliyoruz.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.